Manta S.A. to polska spółka z 17-letnim doświadczeniem, która powstała jako zwieńczenie pasji młodych ludzi światem komputerów, gier i wirtualnej rzeczywistości internetowej. Firma najpierw podbiła rynek odtwarzaczy DVD (ponad 5,5 mln sprzedanych urządzeń), a następnie przeniosła swoją uwagę na produkcję dekoderów DVB-T (ponad 1 mln sprzedanych urządzeń) oraz tabletów, by w 2013 roku pewnie wkroczyć w rynek smartfonów. Równolegle z RTV, Manta rozwija swoją linię urządzeń AGD, odnosząc na tym polu znaczące sukcesy. Duże znaczenie w rozwoju miało także wprowadzenie nowej obsługi serwisowej i pomocy technicznej, poszerzający zakres i jakość oferowanych usług.

Manta S.A. wspiera polską edukację i sport, dlatego też była m.in.: Oficjalnym Partnerem Reprezentacji Polski w piłce nożnej, a w roku 2014 Manta została Oficjalnym Partnerem Ekstraklasy. Warto podkreślić, że firma nieustannie rozwija sieć sprzedaży o inne kraje, dzięki czemu produkty marki są coraz częściej rozpoznawalne w większości państw Europy oraz regionu EMEA.

Historia firmy Manta:

  • 1998 - premiera PRO ACTION REPLAY
  • 1999 - sprzedaż kaset z filmami i akcesoriami do konsol video
  • 2000 - sprzedaż akcesoriów do gier i pakietów Office na komputery PC
  • 2001 - wprowadzenie na rynek serii głośników pod marką Manta
  • 2002 - premiera marki HAWK w nośnikach danych i osiągnięcie ponad 50% udziału w rynku
  • 2003 - premiera pierwszego odtwarzacza DVD-001 i umacnianie marki Manta
  • 2004 - wzbogacenie oferty RTV o nowe odtwarzacze DVD, discmany, telewizory CRT
  • 2004 - pierwszy polski telefon komórkowy Manta MOB60
  • 2005 - sukces popularności odtwarzaczy MPEG 4 i linii EMPEROR,
  • 2005 - wprowadzenie płyt DVD+/-R pod marką HAWK
  • 2006 - pojawienie się linii produktów LCD,
  • 2006 - nowa kategoria małego AGD w ofercie Manta
  • 2007 - reorganizacja firmy
  • 2007 - zmiana logotypu, zdobycie tytułu „Lider Rynku 2007 Euro Leader”
  • 2009 – wprowadzenie ZSZ i uzyskanie certyfikatów zgodności ISO 9001:2008, 14001:2004; 18001:2004.
  • 2011 – otrzymanie certyfikatu Polish Product w kategorii Firma roku 2011
  • 2011 – kolejna reorganizacja firmy, zmiana logotypu.
  • 2011 - otrzymanie wyróżnienia Wiktoria w kategorii Handel i dystrybucja.
  • 2011 - wprowadzenie do oferty telewizorów LED 3D.
  • 2011 - podpisanie umowy na montaż telewizorów w polskiej fabryce.
  • 2012 – Manta zostaje Oficjalnym Partnerem Reprezentacji Polski w Piłce Nożnej.
  • 2013 – przekształcenie firmy ze spółki z o. o. w spółkę akcyjną.
  • 2013 - Manta zostaje sponsorem Legii Warszawa w piłce nożnej.
  • 2014 - Manta zostaje Oficjalnym Partnerem Esktraklasy.
  • 2014 - Manta rozszerza portolio kategorii AGD o nowe produkty.
  • 2014 -2015 - Manta zostaje sponsorem The Voice of Poland
  • 2015 - Manta umacnia pozycję w exporcie i wchodzi na nowe rynki zagraniczne
  • 2015 - Premiera innowacyjnego produktu na targach IFA w Berlinie  - elektrycznej deskorolki Manta Viper MSB001

Ewolucja logotypu MANTA na przestrzeni 16 lat działaności firmy (do 2014r.)



Dystrybucja:
Manta S.A. dystrybuuje swoje produkty przede wszystkim poprzez wielkie i wyspecjalizowane sieci handlowe na terenie całego kraju. Współpracuje także z przedsiębiorstwami dystrybucyjnymi z całej Europy i regionu EMEA. Szybka dostawa i kompleksowa obsługa stanowią  silne atuty firmy.
W 2009 roku Manta rozpoczęła budowę własnego międzynarodowego centrum logistycznego. Na lokalizację centrum wybrano działkę o powierzchni bazowej 5,3ha położoną przy trasie S8 na odcinku Radzymin – Wyszków.  Droga ekspresowa S8 Wrocław-Psie Pole – Białystok  połączy ze sobą aglomeracje wrocławską, łódzką, warszawską i białostocką. Trasa na odcinku Wrocław - Ostrów Maz. stanowi polską część trasy E67, zaś odcinek Warszawa - Ostrów Maz. polski odcinek trasy Via Baltica. Niezwykle przemysłowa lokalizacja ma na celu  zapewnienie sprawnego przepływu towarów do odbiorców w Polsce oraz całej Europie. Firmie Manta zależy na poprawie sprawności i efektywności procesów logistycznych oraz poziomu obsługi klienta. 11 lat działalności na rynku zobowiązuje firmę do dalszego rozwoju, poszerzania asortymentu oraz zwiększania obecności na rynkach europejskich, czemu ma służyć budowa nowego centrum logistycznego.

Dlaczego Manta?
Firma jako pierwsza w Polsce zawarła umowę licencyjną z firmą Philips, posiada również umowę licencyjną z Rovi- Macrovision, umowę z ZAIKS oraz wszelkie niezbędne w tak szerokiej ofercie asortymentowej licencje.
Manta Multimedia zdobyła zaszczytny tytuł „Lider rynku 2007 Euro Leader” w kategorii „Firma”, a jej produkty wielokrotnie były nagradzane jako najpopularniejsze na rynku.

Manta to gwarancja jakości potwierdzona certyfikatami ISO:

  • system zarządzania jakością zgodnie z ISO 9001:2008 (standard akceptowany i rozpoznawalny na całym świecie);
  • system zarządzania środowiskowego zgodnie z ISO 14001:2004 (Eko-zarządzanie – troska o środowisko naturalne);
  • system zarządzania Bezpieczeństwem i Higieną Pracy  zgodnie z PN-N-18001:2004 (system podnoszący komfort pracy w przedsiębiorstwie);


Działalność prospołeczna, sponsoring

W swoich działaniach firma myśli także o innych wspierając działania oświatowe i kulturalne poprzez sponsoring konkursów szkolnych, kół zainteresowań dla dzieci i młodzieży. Wielokrotnie również firma Manta wspierała Domy Dziecka z regionu województwa mazowieckiego oraz szpitale, m.in. Szpital Dziecięcy na ul. Litewskiej oraz Centrum Onkologii. W zakresie sportu  firma sponsorowała drużynę młodzików Impet Laski, ekipę rajdową Bogdana Chomy w klasie N2 przez okres 2 sezonów,  wspierała także klub żużlowy GTZ Grudziądz, jak również współpracowała z Automobilklubem Rzemieślnik. Manta wspiera piłkarską ligę dla firm Business Liga 2009. Dodatkowo firma sponsorowała popularne audycje telewizyjne, tj. Big Brother, 1 z 10, Teleranek, Familiada.

Firma Manta S.A. 24.07.2014r. została Oficjalnym Partnerem Ekstraklasy. Kontrakt, który właśnie podpisano, daje firmie Manta prawo do posługiwania się tytułem i znakiem Oficjalnego Partnera Ekstraklasy w działalności marketingowej na wszystkich obszarach. Kontrakt został podpisany do końca sezonu.


„Wspieranie polskiego sportu, a w szczególności piłki nożnej, od zawsze było dla nas istotnym elementem naszej działalności. Nawiązanie współpracy z Ekstraklasą jest naturalnym kolejnym krokiem na tej drodze i cieszę się, że dzisiaj możemy ogłosić połączenie naszych sił” - mówi Bogdan Wiciński, CEO Manta S.A.

"Umowa z Manta S.A. to kolejny ogłoszony w tym roku przez Ekstraklasę SA kontrakt komercyjny. – Manta jest liderem sprzedaży sprzętu RTV oraz AGD i doskonałym przykładem na to, że polska firma może śmiało konkurować nawet na najbardziej wymagających rynkach. Jestem przekonany, że tytuł Oficjalnego Partnera Ekstraklasy wzmacnia wartość marki Manta" – mówi Bogusław Biszof, Prezes Zarządu Ekstraklasa S.A.

Ekologia

Manta jako pierwsza polska firma w branży  wprowadziła recykling oraz występuje w Rejestrze Przedsiębiorców i Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego pod numerem E0003050W jako wprowadzający sprzęt. Firma oprócz wykonywania obowiązków omówionych w ustawie, dodatkowo rzetelnie informuje użytkowników o prawidłowym postępowaniem w przypadku utylizacji odpadów elektronicznych. Na każdym opakowaniu oraz w instrukcjach obsługi podane są dokładne informacje odnośnie prawidłowej utylizacji odpadów elektronicznych. Użytkownicy sprzętu mogą bezpłatnie oddać zużyty sprzęt tego samego typu oraz w tej samej liczbie w miejscu zakupu nowego urządzenia.
Manta S.A. w zakresie zbiórki odpadów kooperuje z firmą Biosystem Elektrorecykling S.A.

Wspieranie przedsiębiorczości
Manta S.A. Inkubatorem Innowacyjnych Pomysłów. Firma rozpoczęła współpracę z młodymi przedsiębiorcami posiadającymi ciekawe pomysły na własny biznes, pomagając wejść na rynek najnowszej technologii pod skrzydłami Manty. Już wkrótce jedna z takich firm zadebiutuje na rynku.
Dodatkowo firma chce wspierać naukowców i twórców, których niekonwencjonalne i innowacyjne pomysły wymagają wsparcia finansowego. Powstały trzy programy wsparcia w ramach Inkubatora Przedsiębiorczości:

  • Projekt konsumencki
  • Start Up
  • Rozszerzona dystrybucja

Celem Inkubatora Innowacyjnych Pomysłów jest stworzenie szansy na rozwój dla młodych przedsiębiorców w Polsce poprzez kooperację z firmą o ponad 10 - letnim stażu na polskim rynku. Innowacyjność, kreatywność to podstawa rozwoju naszego regionu Europy, na którym firmie Mancie zależy szczególnie.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.