Najczęściej zadawane pytania pozwoliły nam utworzyć zbiór FAQ dzięki któremu w szybki i prosty sposób będziesz mógł sprawdzić wskazówki dotyczące użytkowania sprzętu oraz możliwości samodzielnego rozwiązywania problemów.



TELEFONY

Jakie czynniki mają wpływ na czas pracy sprzętu?

Czas pracy urządzenia zależy od bardzo wielu czynników np.:

  • Warunków sieci m.in. natężenia sygnału sieci, stopnia zurbanizowania terenu, przemieszczania się użytkownika w terenie, trybu pracy sieci (GSM/UMTS/LTE)
  • Jasności i czasu aktywności podświetlenia wyświetlacza
  • Sposobu i intensywności użytkowania, m.in. czasu trwania i ilości połączeń (głosowych, video) / SMS / MMS, częstości używania takich funkcji jak np. aparat/kamera, odtwarzacz MP3, odtwarzacz video, wbudowany odbiornik TV, radio, dyktafon, kalendarz, kalkulator
  • Zainstalowanych dodatkowych aplikacji, np. niektórych gier, które mogą pracować w tle nawet po ich zamknięciu.
  • Ilości przesyłanych danych np. przez przeglądarkę internetową aplikacji
  • Zapotrzebowania na moc obliczeniową procesora (głównego, graficznego) przez używane aplikacje, np. zainstalowane gry i aplikacje
  • Czasu aktywności WiFi, Bluetooth, GPS, transmisji danych

Przedstawione powyżej czynniki mają wpływ czas pracy każdego urządzenia. Podawany przez producenta katalogowy czas pracy określa maksymalny, możliwy do uzyskania czas czuwania w warunkach laboratoryjnych.

Jaki jest okres gwarancji na baterie i akumulatory w produktach Manta?

Czas gwarancji na akumulator wszystkich urządzeń wynosi 6 miesięcy od daty zakupu.

Ładowanie telefonu.

  • Wznowienie procesu ładowania sygnalizowane odpowiednią ikoną/animacją na wyświetlaczu po całkowitym rozładowaniu akumulatora może nastąpić dopiero po upływie kilku, w przypadku niektórych modeli nawet kilkunastu minut od podłączenia ładowarki. Urządzenie rozładowane w ten sposób często nie będzie się w stanie w ogóle uruchomić bez wcześniejszego częściowego naładowania akumulatora.
  • Pamiętać należy, że wydajność prądowa portu USB komputera lub nieoryginalnych ładowarek może być kilkukrotnie niższa od wydajności oryginalnych akcesoriów przeznaczonych do ładowania. W przypadku niektórych urządzeń (tabletów oraz smartfonów) ładowanie za pomocą portu USB może w ogóle nie być możliwe i objawiać się całkowitym brakiem reakcji

Praca w sieci – problem z zasięgiem telefonu.

Jakość pracy telefonu komórkowego w sieci zależy od całej infrastruktury sieciowej operatora, jak również od warunków rozchodzenia się fal elektromagnetycznych na linii terminal końcowy abonenta – stacja bazowa BTS. Niekorzystny wpływ na tę komunikację mają przede wszystkim takie czynniki, jak zjawiska atmosferyczne, ukształtowanie i stopień zabudowania terenu, zakłócenia elektromagnetyczne czy zmienność warunków otoczenia, np. przemieszczanie się abonenta. Problemy, na jakie napotyka użytkownik nie muszą więc wynikać wyłącznie z niewłaściwego funkcjonowania urządzenia, ale również z warunków sieciowych w miejscu użytkowania. Innym ważnym czynnikiem wpływającym na współpracę telefonu z siecią jest sposób jego użytkowania, dlatego zaleca się odpowiednie trzymanie aparatu podczas prowadzenia rozmowy – tak, aby nie zakrywać anteny, która w zależności od modelu znajduje się najczęściej w dolnej lub górnej części tylnej obudowy (szczegóły w instrukcji obsługi danego modelu). W praktyce zakrywanie anteny dłonią objawiać się może zanikami dźwięku lub w skrajnych warunkach zerwaniem połączenia

Działanie GPSu w telefonach.

Urządzenia wyposażone w odbiorniki lokalizacyjne np. GPS za pośrednictwem wbudowanej anteny mogą odbierać z właściwych satelitów sygnały umożliwiające określanie m.in. położenia geograficznego. Dokładność uzyskiwanych pomiarów zależy bezpośrednio od widoczności satelitów na sferze niebieskiej – ich ilości oraz bieżącej konstelacji, a także od jakości / rodzaju zastosowanego przez producenta modułu lokalizacyjnego. W trosce o precyzję odczytów podczas korzystania z funkcji określania położenia nie należy dotykać ani zasłaniać obszaru wbudowanej anteny (informacje na temat jej umiejscowienia należy szukać w podręczniku użytkownika). Urządzenie powinno mieć zapewnioną bezpośrednią widoczność nieba. Używanie odbiornika w warunkach wymienionych poniżej może niekorzystnie wpływać na dokładność i szybkość ustalania lokalizacji lub ją uniemożliwiać:

  • między budynkami, wewnątrz budynków, w tunelach, w przejściach podziemnych, wąwozach, w bezpośrednim sąsiedztwie lub wewnątrz obszaru gęsto zalesionego, itd.
  • podczas niekorzystnych warunków pogodowych (np. duże zachmurzenie, opady, wyładowania atmosferyczne)
  • sąsiedztwo źródeł wysokiego napięcia lub innych generatorów pola elektromagnetycznego

Działanie Smartfonów – reset fabryczny.

Każdorazowo w przypadku problemów z funkcjonowaniem urządzenia polegających m.in. na zawieszaniu się, restartowaniu, wyłączaniu, powolnej pracy czy występowaniu komunikatów o błędach zalecane jest w pierwszej kolejności przywrócenie ustawień fabrycznych i w miarę możliwości aktualizacja oprogramowania operacyjnego do najnowszej wersji z użyciem narzędzi udostępnianych przez producenta.

Telefon nie chce się uruchomić

Telefon może mieć rozładowaną baterię do 0%. W tym przypadku należy połączyć telefon do dłuższego ładowania - około 20 minut.

Wolna praca telefonu, telefon zawiesza się jakie mogą być tego przyczyny ?

  • Duża ilość zdjęć w pamięci wewnętrznej telefonu oraz na karcie pamięci
  • Zainstalowane aplikacje mocno obciążające pamięć
  • Ciągłe korzystanie z transmisji danych
  • Niska wydajność podzespołów telefonu
  • Wadliwa karta pamięci
  • Android z systemem powyżej 5.0 uruchamia wszystkie niezamknięte aplikacje po restarcie telefonu.

Problem z połączeniem poprzez Wi-Fi

Jednym z powodów mogą być zakłócenia sygnału radiowego w sytuacji gdy kilka urządzeń znajduje się w zasięgu sieci WiFi. Kolejną przyczyną mogą być przeszkody (np.ściany) pogarszające jakość sygnału. Jeżeli połączenie z routerem jest niemożliwe sprawdź czy hasło sieciowe jest prawidłowe.

Telefon mocno się nagrzewa

W sytuacji korzystania z aplikacji i gier pochłaniających duże pokłady energii bądź korzystania z nich przez dłuższy okres czasu, urządzenie może zacząć wydzielać ciepło. Jest to normalne zjawisko. W takiej sytuacji należy niezwłocznie wyłączyć gry/ aplikację w celu „wystudzenia” telefonu.

TV

Brak obrazu w telewizorze

  • Sprawdź, czy przewód sieciowy jest prawidłowo podłączony go gniazdka.
  • Sprawdź, czy wcisnąłeś przycisk zasilania.
  • Sprawdź ustawienia kontrastu i jasności obrazu.

Brak dźwięku w telewizorze

  • Sprawdź głośność
  • Sprawdź, czy nie został wciśnięty przycisk wyciszania dźwięku (MUTE) na pilocie
  • Jeżeli podłączyłeś telewizor do Amplitunera, sprawdź ustawienie głośności na urządzeniu

Obraz ciemny lub obraz czarno-biały.

  • Zmień ustawienia kolorów, kontrastu i jasności
  • Sprawdź, czy wybrane jest prawidłowe źródło sygnału.
  • Sprawdź, czy sygnał stacji telewizyjnej jest prawidłowy.
  • Sprawdź, czy przewody sygnałowe są podpięte prawidłowo.

Zakłócenia obrazu i dźwięku.

  • Zakłócenia mogą być wywołane innym urządzeniem znajdującym się blisko telewizora
  • Podłącz odbiornik do innego gniazdka sieciowego.

Obraz nieostry lub „zaśnieżony”, pogorszenie dźwięku.

  • Sprawdź kierunek, położenie i podłączenie anteny.
  • Takie zakłócenia często występują, gdy stosowana jest antena pokojowa.

Nieprawidłowa praca pilota

  • Sprawdź baterie w pilocie - mogą wymagać wymiany.
  • Obsługuj pilota zdalnego sterowania w odległości nie większej niż 8 metrów od telewizora.
  • Oczyść górną krawędź pilota (okienko nadajnika).
  • Sprawdź czy czujnik w telewizorze nie jest zasłonięty np. kwiatem

W trybie komputera pojawia się komunikat „brak sygnału”.

  • Sprawdź, czy kabel sygnałowy jest prawidłowo podłączony do komputera.
  • Sprawdź, czy komputer jest włączony.
  • Sprawdź, czy włączone jest wyjście PC /VGA.

W trybie komputera pojawia się komunikat „Tryb nieobsługiwany”.

  • Sprawdź max. rozdzielczość i częstotliwość karty wideo.
  • Porównaj te wartości z danymi w trybach ekranu.

Brak sygnału HDMI.

  • Sprawdź, czy włączone jest odpowiednie wyjście HDMI.
  • Sprawdź połączenie między odbiornikiem TV, a gniazdem HDMI wejścia wideo.
  • Wymień kabel HDMI na inny

KAMERKI

Kamera nie nagrywa na karcie pamięci.

  • Sprawdź czy karta pamięci jest sprawna i dobrze sformatowana.
  • Sformatuj kartę pamięci.
  • Należy używać kart pamięci dobrej jakości
  • Należy sprawdzić czy karta pamięci jest zabezpieczona przed zapisem

Jaki jest okres gwarancji na baterie i akumulatory w produktach Manta?

  • Czas gwarancji na akumulator wszystkich urządzeń wynosi 6 miesięcy od daty zakupu.

Kamera nie daje się uruchomić.

  • Podłącz kamerkę do ładowarki w celu naładowania akumulatora.
  • Sprawdź połączenia między ładowarką i kamerą.
  • Sprawdź bezpiecznik w ładowarce samochodowej

Kamerka podczas pracy wyłącza się

  • Podłącz kamerkę do ładowarki w celu naładowania akumulatora.
  • Sprawdź połączenia kamerki z ładowarką.

Jak czyścić kamerkę

  • Kamerkę należy czyścić np., ściereczką bawełnianą lub z mikrofibry
  • Do czyszczenia nie należy stosować alkoholu

GPS

Po włączeniu nawigacji pojawia się komunikat "nie odnaleziono sygnału GPS"

Podczas pierwszego uruchomienia znajdowanie sygnału GPS może trwać od kilku do kilkunastu minut - jest to normalne zachowanie urządzenia i wynika z konieczności załapania sygnału.

Komputer nie wykrywa urządzenia jako pamięć masowa.

Należy się upewnić w ustawieniach sprzętu czy jest wybrana opcja pamięci masowej

Czy można używać innego programu do nawigacji niż dostarczony z urządzeniem?

Można zainstalować programy innych dostawców dedykowane dla platformy Windows CE. Należy się upewnić czy urządzenie spełnia wymagania sprzętowe producenta programu.

Nawigacja nie ładuje się.

Należy się upewnić czy została podłączona ładowarka odpowiednich parametrach ładowania. Używanie ładowarek o innych parametrach niż ta dołączona do zestawu może powodować, że urządzenie będzie się ładowało zbyt długo lub nie będzie ładować się do pełna. W skrajnych wypadkach nawigacja może ulec uszkodzeniu.

Nawigacja nie włącza się.

W przypadku głębokiego rozładowania akumulatora włączenie urządzenia będzie możliwe po kilkunastu minutach od momentu podłączenia ładowarki.

Czy mogę ładować nawigację Manta inną ładowarką niż dostarczona w komplecie.

Nie zaleca się używania innych ładowarek.W przypadku konieczności skorzystania z ładowarki innej niż oryginalna należy bezwzględnie upewnić się czy posiada ona odpowiednie parametry ładowania.

Nie można uruchomić programu do nawigacji.

Prosimy sprawdzić czy ścieżka do programu została podana prawidłowo.

W jaki sposób mogę aktualizować mapy w nawigacji?

Wszelkie informacje dostępne są na stronie internetowej producenta map. Instrukcję w jaki sposób dokonać aktualizacji map Navigator Free dostarczonych z urządzeniem można znaleźć na stronie: http://www.manta.info.pl/2011/09/08/navigator-free-aktualizacja-oprogramowania-i-map/

Transmitery

Transmiter nie włącza się.

  • Należy sprawdzić czy urządzenie zostało prawidłowo włożone do gniazda zapalniczki.
  • Używanie urządzenia podczas włączania silnika może powodować przepalenie bezpiecznika.

Czy transmiter można podłączyć do instalacji 24V?

  • Parametry zasilania podane są w specyfikacji urządzenia oraz w instrukcji obsługi.

Zakłócenia w radiu przy odbiorze z transmitera.

  • Zakłócenia mogą się pojawić w sytuacji gdy częstotliwości transmitera pokryje się częstotliwością nadawania przez stację radiową. W takim przypadku należy zmienić częstotliwość transmitera.
  • Możliwe jest również, że transmiter znajduje się w zbyt dużej odległości od anteny radiowej odbiornika.

Transmiter nie czyta karty pamięci/ USB.

  • Należy sprawdzić czy karta pamięci/ dysk USB zostały włożone prawidłowo.
  • Zaleca się aby pamięć nośnika była sformatowana w systemie plików FAT32.
  • W przypadku gdy system plików to NTFS lub inny urządzenie może nie rozpoznać nośnika.

AUDIO

Nie działa muzyka z USB.

  • Należy sprawdzić czy utwory znajdują się w głównym katalogu
  • Należy sprawdzić czy nośnik USB działa prawidłowo na innym urządzeniu.

Smartwatch

Zegarek nie chce się włączyć

  • sprawdź poziom naładowania akumulatora , jeśli jest niski wymaga dłuższego ładowania
  • sprawdź kabel USB czy nie jest uszkodzony np. czy na tym kablu inne urządzenia działają
  • sprawdź port USB w zegarku czy nie jest uszkodzony mechanicznie
  • jeśli akumulator jest spuchnięty świadczy to o jego uszkodzeniu i należy go wymienić

Jak rozpoznać, że zegarek się ładuje?

Na wyświetlaczu zegarka powinien pojawić się wskaźnik pokazujący postęp ładowania.

Jak wydłużyć czas pracy zegarka?

  • ograniczyć użycie WI-FI
  • zmień poziom jasności wyświetlacza
  • zmień inny wzór na tarczy zegarka
  • wyłącz powiadomienia , których nie potrzebujesz

Jakie telefony są kompatybilne z moim smartwatchem?

Zegarek jest kompatybilny z urządzeniami z systemami operacyjnymi AndroidTM i iOS

W jakiej maksymalnej odległości telefon i zegarek będą połączone?

Przy połączeniu Bluetooth odległość ta wynosi ok 8 metrów. Prawidłowe działanie może być zakłócone przez przeszkody np. ściany. Jeśli korzystasz z telefonu z systemem Android zegarek może korzystać z zapamiętanej sieci WI-FI w miejscu objętym jej zasięgiem.

Ile zegarków można zsynchronizować z telefonem za pośrednictwem aplikacji jednocześnie?

  • IOS: Tylko jeden zegarek może być zsynchronizowany z telefonem za pośrednictwem aplikacji
  • ANDROID: Aplikacja umożliwia jednoczesne zsynchronizowanie większej ilości zegarków.

Czy zegarek ma głośnik i/lub mikrofon?

Większość zegarków ma zarówno mikrofon, jak i głośnik.

Jakie możliwości daje Smartwatch?

Zegarek umożliwia odpowiadanie na email, wykonywanie lub odbierania połączeń głosowych. Umożliwiają również korzystanie z skorzystać do ustawiania alarmów i przypomnień.

Deski Elektryczne

Kalibracja deski

Jeśli deska ma problem z utrzymaniem równowagi lub jedna strona pracuje inaczej niż druga (szybciej lub wolniej), należy skalibrować czujniki w desce. W deskach znajdują się dwa czujniki - niezależne dla każdej strony, dlatego ważne jest aby obie części deski podczas kalibracji były ustawione równo względem siebie. Deskę należy ustawić np. przy ścianie, a następnie na jedną i drugą stronę deski położyć dwie małe poziomice. Dzięki temu ustalony zostanie poziom. Następnie wciskamy przycisk włączania przytrzymując go przez 3 sekund - przednie światła deski zaczną mrugać szybciej i rozpoczyna się proces kalibracji. W tym czasie nie można poruszyć deską. Gdy światła przestaną mrugać kalibracja została zakończona..

Sposób jazdy na desce

Deskorolka może poruszać się do przodu, do tyłu, skręcać oraz zatrzymywać się przy jednoczesnym zachowaniu równowagi ciała osoby jadącej. Wykorzystuje dynamiczną równowagę poprzez zastosowanie wewnętrznych żyroskopów oraz czujników przyspieszania. Pozycja deskorolki kontrolowana jest poprzez środek ciężkości jadącego. 

Bateria i ładowanie

Przed pierwszym użyciem należy naładować akumulator przez 12h. Nigdy nie należy dopuszczać do całkowitego rozładowania akumulatora. W przypadku całkowitego rozładowania, ładowarka może nie być w stanie naładować baterii.

Wskaźnik baterii świeci na czerwono

Gdy wskaźnik baterii zaświeci się na czerwono, należy zaprzestać korzystania z deskorolki i natychmiast naładować baterię. 

Jak często ładować deskorolkę?

W przypadku gdy deskorolka przez dłuższy czas nie jest użytkowana, należy ładować ją co najmniej raz w miesiącu. Do ładowania należy używać wyłącznie ładowarki dostarczonej przez producenta.

Ładowarka

Po każdym ładowaniu należy odłączyć ładowarkę od gniazdka elektrycznego. Należy uczynić to najpierw od strony łączącej z gniazdkiem, a następnie od strony łączącej z baterią. Nie należy pozostawiać ładowarki podłączonej do gniazdka, jeśli nie jest ona używana.


Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.